τραγούδια του κατηχητικού

2011-06-09 04:31

είμαι ένα μικρό παιδάκι

Στίχοι: Στέλιος Σπεράντζας

Είμαι ένα μικρό παιδάκι
ταπεινό και σε υμνώ.
Θεέ μου κάνε η προσευχή μου
ν΄ ανεβεί στο ουρανό.

Στείλε μου άγγελο προστάτη
που η ψυχή μου λαχταρά,
στείλε Θεέ μου να με βάλει
κάτω απ’ τ’ άσπρα του φτερά.

Δείξε μου τον ίσιο δρόμο
και την στράτα την καλή
κάνε ν΄ αγαπώ τον κόσμο
κι από μένα πιο πολύ.
 

 

 

----------------------------------------------------
εις το βουνό ψηλά εκεί

Στίχοι: Αγγελος Βλάχος

Εις το βουνό ψηλά εκεί
ειν' εκκλησιά ερημική,
το σήμαντρό της δε χτυπά,
δεν έχει ψάλτη ούτε παπά.

Ένα καντήλι θαμπερό
και έναν πέτρινο σταυρό
έχει στολίδι μοναχό
το εκκλησάκι το φτωχό.

Αλλ' ο διαβάτης σαν περνά
στέκεται και το προσκυνά
και με ευλάβεια πολλή
τον άσπρο του σταυρό φιλεί.

Επάνω στο σταυρό εκεί
είναι εικόνα μυστική
μ' αίμα την έγραψε ο Θεός
και την λατρεύει ο λαός.

-------------------------------------------------------------------------

 

στην Βρύση την βουνίσια

 


 

 

Στίχοι:
Μουσική: Franz Schubert

Στη βρύση τη βουνίσια
σιμά είν' η φλαμουριά,
στον ίσκιο της καθόμουν
να ονειρευτώ συχνά.

Εχάραζα στη φλούδα
ονόματα ιερά
και πάντα εκεί γυρνούσα
σε λύπη ή σε χαρά.

Μια μέρα ταξιδεύω
σε μέρη μακρινά,
περνώ να χαιρετήσω
στερνά τη φλαμουριά.

Βουΐζαν τα κλαδιά της
σαν να μου κράζαν:
"Ω, κοντά μου πάντα μείνε,
θα βρεις γαλήνη εδώ".

Μακριά τώρα στα ξένα
δεν έχω την χαρά
που ένοιωθα εκεί πάνω,
κοντά στη φλαμουριά.

Στο νου μου πάντα μένει
το ολόχαρο χωριό,
στ' αυτιά μου ακούω πάντα:
"Θα βρεις γαλήνη εδώ".
 

------------------------------------------------------------

  Τα Χριστιανόπουλα

Τα Χριστιανόπουλα θα πάμε με φτερά
να πούμε μήνυμα που φέρνει την χαρά.
Μας περιμένει με λαχτάρα όλη η γη
κι εμείς κινήσαμε πρωί με την αυγή.

Τίποτα στον δρόμο δεν μας σκιάζει
ούτε η μπόρα ούτε το χαλάζι.
Έχουμε μαζί μας τον Χριστό
σύντροφο χαράς πατέρα κι αδελφό.

Εμπρός με μια ψυχή, μας περιμένει η γή.

Ο πόνος άπλωσε το πέπλο του παντού
γιατί ξεκίνησε απ' τη χώρα του κακού.
Η γη γονάτισε και δεν αντέχει πια,
το κύμα θέριεψε και σπάσαν τα κουπιά.

Όμως εμείς το φως και τη γαλήνη
θα σκορπίσουμε μέσα στη δίνη,
μέσα στο σκοτάδι όλης της γης
μήνυμα θα φέρουμε μιας Θείας χαραυγής.

Εμπρός με μια ψυχή, μας περιμένει η γή.
--------------------------------------------------------------------

 

Σπίνος

Σε φουντωμένο δέντρου κλωνάρι
κάθεται σπίνος και κελαϊδεί
τόση ακούει τέρψη και χάρη
και πλησιάζει ένα παιδί

Σπίνε, μ’ αρέσει το ψάλσιμό σου
τα λέγεις όλα, όλα καλά,
μα ποιος είναι διδάσκαλος σου,
που σου μαθαίνει τα μουσικά;

Μάθε παιδάκι διδάσκαλός μου
που μου μαθαίνει τη μουσική
είναι ο Πλάστης όλου του κόσμου
η Πρόνοια Του η πατρική.


--------------------------------------------------

Όπως το ελάφι

Όπως το ελάφι πάντα
μέσα στα βουνά ποθεί,
ψάχνοντας νερό για ναβρει
λίγο να ξεδιψαστεί.

Έτσι κι η ψυχή μου πάντα
τρέχει και ζητά να βρει
τον Κύριο, τον άγιο,
έστω και για μια στιγμή.

Κι όταν ο εχθρός με λύσσα
σκύβει μεσ’ στ’ αυτί κρυφά
και με πονηριά μου λέει
που’ ναι ο Θεός σου πια;

Στρέφω το δειλό μου βλέμμα
εις τον ουρανό ψηλά
στον Κύριο, στον άγιο,
για να βρω παρηγοριά.

Τότε κι η ψυχή μου λέει
ξέχασες πόσες φορές
σ’ έσωσε από κινδύνους
κι από τόσες συμφορές;

Έλπιζε εις τον Θεόν σου
με αγκάλες ανοιχτές
ο Κύριος σε προσκαλεί
σε αθάνατες πηγές.

------------------------------------------